Buurthulp Leuth en Erlecom
Durf te vragen!
Via het contactformulier kunt u uw verzoek indienen, maar u kunt ons ook mailen. Geef uw naam, adres, eventueel telefoonnummer en uw hulpvraag door en wij pakken het verder op. Uw gegevens worden centraal bewaard en niet zomaar gedeeld. Zodra er een hulpvraag wordt opgepakt door een hulpaanbieder zullen we deze 1 op 1 informeren hierover.
Verstuur uw hulpvraag online
Ik heb een hulpvraag ingediend, maar hoe werkt Buurthulp nu precies?
Heeft u een hulpvraag? Durf te vragen!
U kunt per mail (buurthulpleuth@outlook.com), via bovenstaand contactformulier of telefonisch aangeven dat u hulp wilt krijgen voor bepaalde klusjes of activiteiten die u zelf niet kunt (of mag) uitvoeren. Dit kan van alles zijn, boodschappen, de hond uitlaten, oppas (als u zelf een cruciaal beroep heeft), eten koken, etc. Niets is te gek, wij kijken samen wel of we de hulpvraag op kunnen lossen. Ons motto is: Durf te vragen!
Stuur uw vraag en de benodigde gegevens door
Wanneer u een Hulpvraag bij Buurthulp Leuth indient dan ontvangen we ook graag uw adres en telefoonnummer.
Koppelen hulpvraag en hulpaanbieder
Wij proberen vervolgens een Helper Buurthulp Leuth te koppelen aan de Hulpvraag.Uw hulpvraag wordt na het indienen gedeeld met een speciaal hiervoor opgezette (gesloten) Whatsapp groep. In deze fase delen wij geen persoonlijke gegevens, zodat wij uw privacy kunnen respecteren. Alleen uw hulpvraag wordt zichtbaar voor de hulpaanbieders.
Hulpaanbieder neemt contact met u op
Zodra een hulpaanbieder met het bericht ‘Ik pak het op’ heeft gemeld, sturen wij deze persoon uw adresgegevens en telefoonnummer. De Helper neemt vervolgens contact met u op en spreekt samen met u af hoe het probleem opgelost gaat worden.
Uitvoering. Let op!
Vervolgens wordt de hulpvraag door de Helper uitgevoerd. Hierbij is het belangrijk dat we alle Corona-voorschriften en richtlijnen vanuit de overheid en het RIVM blijven volgen (voldoende afstand, hygiëne, schone handen, eventueel wegwerphandschoenen dragen, etc.).
Hulpvraag goed afsluiten
Nadat de hulpvraag succesvol is uitgevoerd wordt deze door de Helper ‘afgemeld’ en is deze daarmee ‘afgesloten’. Wij gaan er vanuit dat iedere Hulpvraag tot een succesvolle Hulpactie zal leiden.
Eén oplossing per keer (meerdere hulpvragen gewoon mogelijk)
We proberen iedere individuele hulpvraag aan één Helper te koppelen met één oplossing. Zo denken we het overzichtelijk te kunnen houden. U mag per keer één Hulpvraag indienen waar wij één persoon als Helper aan koppelen, en u mag meerdere keren (zo vaak als u wilt) Hulpvragen indienen.
Alternatieve oplossingen
Mocht een Hulpactie niet uitgevoerd kunnen worden, dan horen wij dat uiteraard ook graag. Vanuit Buurthulp zullen we dan kijken of we een andere oplossing kunnen vinden.
Afspraken boodschappen:
Wanneer u als Hulpvraag boodschappen nodig heeft zal de Helper contact met u opnemen en een boodschappenlijstje met u maken. De Helper zorgt er vervolgens voor dat het lijstje bij de Spar komt. De Spar komt het vervolgens bij u thuis bezorgen en zorgt voor de betaling. Dit is zo afgestemd met de Spar in Leuth.
Tot slot
Wij hopen dat dit proces voor iedereen duidelijk is en dat het gaat werken. Dit weten we echter pas door het uit te voeren en daarom zijn alle suggesties en tips op basis van de ervaringen die we gaan opdoen welkom.
“Op deze wijze zorgen wij er samen voor dat iedereen in Leuth waar nodig geholpen wordt”
Met vriendelijke groet, namens Werkgroep ‘Buurthulp Leuth’ onderdeel van Dorpsagenda Leuth